خسرو معصومی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «کار کثیف» در گفتگو با سوره سینما به نقش پر رنگ نقد فیلم در تعامل فیلم ساز و منتقد اشاره کرد و در خصوص معیارهای صحیح انتخاب آثار از نگاه آن ها بیان داشت: منتقد فیلم باید کار خود را با پیش زمینه کاملی از فیلم غنی سازد.اگر منتقد به اندازه کافی مجرب و آموخته باشد، تمامی آثار با پیچیدگی هایشان در سبک،فن و ایده به سادگی در برابر کوشش او برای تحصیل سر تعظیم فرود می آورد.
معصومی افزود: بین یک منتقد و گزارش نویس آثار سینمایی فرق بسیار است. گزارش نویس عاجز از هر نوع تجزیه و تحلیل فقط به شرح داستان می پردازد. درصورتی که منتقد آثار سینمایی با تعریفی که ذکر کردم لایه های پنهانی یک اثر را کاملا آشکار و برای صحنه به صحنه فیلم دلیل و منطق خود را دارد.
کارگردان فیلم سینمایی «خرس» عنصر اساسی در نقد فیلم را مسئله سبک و محتوا دانست و بیان داشت: هنگام بحث بر سر محتوا، موضوع نه بر سر نحوه گفتار بلکه بر سر کیفیت آن است. نظرها و ارزش های موثر در داوری به عنوان نتایجی معتبر هستند، ولی مایه اصلی کار یک منتقد از سرچشمه ژرفای آگاهی و کیفیت واکنش او نسبت به کار فیلم ساز سر چشمه می گیرد.
کارگردان فیلم سینمایی «کار کثیف» گفت: نقد درست و اساسی یک فیلم را می توان بارها خواند، افزون بر این که کیفیت نقد یک فیلم حتی در مواردی می تواند کیفیت فیلم مورد بررسی را بازتاباند.
او در پایان گفت: من همیشه تلاش کردم تا راه درست را انتخاب کنم که البته نقش منتقدان در ادامه آثارم تاثیر بسزایی داشته است.