سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
جهانگیر الماسی در برنامه «افق سینما» مطرح کرد:

سینما فقط تولید فیلم برای سرگرمی نیست/ هشدار نسبت به نفوذ جریانات انحرافی

ofogh-cinema-almasi

جهانگیر الماسی گفت: هنوز تعریف ما از سینما به دوره پیش از انقلاب برمی‌گردد و در حال حاضر همان جریان در سینمای امروز ایران نقش دارند و مدیریت می‌کنند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، جهانگیر الماسی در برنامه «افق سینما» ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که با اجرای سعید الهی روی آنتن شبکه افق رفت گفت: تعریف صنعت سینما در جهان تنها تولید یک فیلم برای تماشا و سرگرمی نیست؛ بلکه سینما دربرگیرنده کارکردهای بسیار وسیع در حوزه اجتماعی و ارتباطات انسانی ست.

وی در ادامه افزود: گهگاه پیش امده که در ایران ۲ تا ۳ هزارنفر درگیر تولید فیلم هستند اما در مقابل چند برابر آن نیروی انسانی در مراکز مختلف دولتی با دریافت احواع حقوق و تسهیلات مشغول ساماندهی این تعداد اند. آیا این‌منطقی ست؟

الماسی ادامه داد: سینما را باید به عنوان یک‌ پازل و در کنار هم قرار گرفتن چندین فیلم با اندیشه های همسو یا حتی غیر همسو در مسیر اهداف سیاسی و استراتژیک جوامع مورد بهره برداری قرار داد نه نها با ساخت یک یا دو فیلم!

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران با انتقاد از نحوه عمکلرد مدیران در حوزه فرهنگی اظهار داشت: چطور می شود که مدیریت فرهنگی کشورکه وظیفه مدیریت مسائل فرهنگی را دارد می گوید میخواهیم مسئله سینما را به خود فیلمسازان واگذار کنیم؟

الماسی افزود: جهان در حال تغییر است، کرونا سینماها را در سراسر جهان تعطیل کرده است. مردم‌ در آمریکا با خود می گویند وقتی با ۴ دلار می شود فیلم روز سینمای جهان را در خانه دید چرا باید به سالن سینما بروند که کرونا را به جان بخرند. اینجاست که آینده پژوهی مدیران سینمایی هر کشوری مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به جریان نفوذ در سینمای ایران گفت: در بستر نبود هدف کلان و استراتژی نزد مدیران فرهنگی جریانات التقاطی و منحرف وارد عرصه سینما شده و از این میدان به نفع خود سو استفاده می کنند.

الماسی افزود: هنوز تعریف ما از سینما به دوره ی پیش از انقلاب برمی گردد و در حال حاضر همان جریان در سینمای امروز ایران نقش دارند و مدیریت می کنند.

این کارگردان سینمای ایران در پایان خاطر نشان ساخت: دانش آموختگان سینما در شرایط فعلی تنها به تولید مبتنی بر فروش بیشتر فکر می کنند و بسیاری از دانشجویان در مراکز آموزشی ازاد و یا دانشگاهی عاری از اطلاعات عمیق از مکاتب مختلف سینمایی جهان هستند