به گزارش سوره سینما، مازیار علییاری طراح پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماءالحسنی میگوید: سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.
علییاری که برگزیده نفر اول «هیأت داوران» و «بخش مردمی» شانزدهمین نمایشگاه سالانه حروفنگاری پوستر اسماءالحسنی ۱۳۹۹ است، درباره این پوستر می گوید: طراحی چنین پوستری برای من که شرکت کنندهی ادوار پیشین این رویداد بودم بسیار سخت و شیرین بود.هنگام شروع، ذهنم مرا به سمت طراحی اثری میبُرد که گویای مفاهیم جشنواره در قرنی نو باشد و از طرف دیگر باید جنبهی اطلاع رسانی پوستر برای بیننده حفظ میشد.
وی که فارغ التحصیل رشته گرافیک بوده و برنده تندیس سرو نقرهای بخش «نشان»، از انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال ۱۳۹۴ است، می افزاید: سادگی و بیپیرایگی نوعی خط کوفی با تمام قدمتش بسیار مدرن به نظر میرسد. به گونهای که با طراحی تک حرفهای مستقل و کنارهم قرار دادن و برخوردشان با یکدیگر، مفهوم نمایشگاه حروفنگاری و رنگین و نورانی بودنشان فضای جشنواره را به ذهن مخاطب می آورد، .فارغ از رویکرد طراحی پوسترهای مذهبی مرسوم، سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.
مازیار علییاری که نشان شبکه تلویزیونی «پویا» و «نهال» صدا و سیما از کارهای اوست، همچنین برنده تندیس سرو نقرهای بخش «آگهیهای تجاری» ، از انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال ۱۳۹۲ است.