سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۳۹۲ در ۹:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
خزائی‌فر در گفتگو با سوره سینما:

فیلم کودک به جای جشنواره به سالن مخصوص نیاز دارد

ali-khazaei-far

یک کارگردان سینما تاکید کرد سالن اختصاصی برای نمایش فیلم کودک یکی از ضرورت‌های ارتقای این آثار است.

یک کارگردان سینما تاکید کرد سالن اختصاصی برای نمایش فیلم کودک یکی از ضرورت‌های ارتقای این آثار است.

علی خزائی‌فر به سوره سینما گفت: فیلم «تابستان طولانی» در بخش مسابقه جشنواره کودک امسال حضور دارد، اما من در حال حاضر در شهر خودم مشهد به سر می برم. احساس می کنم فیلم کودک بیش از آنکه به جشنواره نیاز داشته باشد، سالن می خواهد تا از اکران موفق عمومی بهره مند باشد. چنین سالنی در زمان پیش از انقلاب وجود داشت و اصلا فرهنگ تماشای فیلم کودک ایرانی و خارجی بسیار وجود داشت. امروز فیلم های کودک ما به جز موارد استثنایی، از یک اکران کامل بهره مند نیستند. در نمایش هایی که فیلم در جشنواره فجر گذشته داشت، من حتی یک کودک را هم در هیچ سالنی ندیدم. البته الان که فکر می کنم می بینم از اساس نباید این فیلم را به فجر ارائه می دادم.

وی افزود: متوجه شده ام که «تابستان طولانی» را در رده آثار نوجوان دسته بندی کرده اند، اما قهرمان قصه من ۱۰ ساله است. از طریق اخبار سایت ها می دانم که سه شنبه شب ساعت ۱۸ «تابستان طولانی» اولین نمایش را در اصفهان تجربه می کند. از بقیه آثار خبر ندارم و نمی توانم در مورد جوایز پیش بینی داشته باشم. شاید اگر مطمئن بودم که فیلم در رشته هایی کاندید می شود، به اصفهان می رفتم.

علی خزائی فر درباره برنامه های کاری آینده خود نیز توضیح داد: در حال حاضر مشغول کار روی فیلمنامه «تعقیب» هستم که قرار است در مشهد فیلمبرداری شود.

داستان «تابستان طولانی» در مورد سالهای اولیه جنگ تحمیلی است. همه مردان یک روستای دورافتاده در جنوب خراسان به جبهه رفتهاند. حسن پسر بازیگوش ۱۰ ساله گمان میکند آن تابستان بدون پدر بهترین تابستان عمرش خواهد بود. او مسئولیت خود در قبال خانواده اش را درک نمیکند. اما با نزدیک شدن به آخر تابستان حوادثی ناخوشایند برای حسن اتفاق میافتد و باعث میشود حسن در طول یک تابستان خیلی بیش از آنچه حق اوست به حقایق تلخ زندگی پی ببرد.