سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
نشست «وابل» برگزار شد؛

سپهر سیفی: بحث خانواده، موضوعی جهانی است

Sepehr-Seyfi

سپهر سیفی؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «وابل» گفت: بحث خانواده، موضوعی جهانی است و خانواده اگر با قصه‌ای دراماتیک همراه شود، می‌تواند مخاطب را جذب کند.

به گزارش سوره سینما، نشست فیلم سینمایی «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی پنج‌شنبه ۲۰ بهمن با حضور تهیه‌کننده و بازیگر در سالن نشست‌های پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سپهر سیفی تهیه‌کننده در ابتدا بیان کرد: به همه مردم ایران به دلیل زلزله پیش آمده در خوی تسلیت می‌گویم. همچنین در کشورهای سوریه و ترکیه شرایط اسفناک است. امروز که خدمت شما هستیم، همکارانی از ما که نیستند و در خوی مشغول خدمت‌رسانی هستند. کارگردان هم دوست داشت در نشست باشد اما به دلیل مشکلات بین‌المللی فیلم تهران نبودند.

وی ادامه داد: در عرصه سینما همیشه دنبال حرکت نوآورانه هستیم که حرفی برای گفتن داشته باشند. برای «وابل» هم احساس کردیم می‌تواند چنین باشد. اول سناریو را انتخاب کردیم و سپس دنبال کارگردان رفتیم. سناریو این فیلم، اجتماعی و به خانواده پرداخته است.

تهیه‌کننده «وابل» یادآور شد: بحرانی در این فیلم شکل می‌گیرد و بعد حل می‌شود. بحث خانواده موضوعی جهانی است و خانواده اگر با قصه‌ای دراماتیک همراه شود، می‌تواند مخاطب را جذب کند.

آزاده زراعی بازیگر فیلم با اشاره به اینکه «وابل» برایش بسیار جذاب بود، مطرح کرد: اول فیلم‌نامه من را جذب کرد و سپس نقش «نسرین». سن شخصیت به من نمی‌خورد، تجربه مادری را نداشتم و فرهنگ و جغرافیا «نسرین» با من متفاوت بود به همین دلیل برایم چالش‌برانگیز بود.

Neshast Vabel (1)

وی ادامه داد: فیلم‌برداری در گرمسار و بسیار سخت بود. هم آفتاب سوزان دیدیم هم سرمای شدید. تجربه با اصلانی کار سخت اما باارزشی بود. تعامل خوبی داشتیم اما در برخی مواقع قبل از شروع سکانس به ما فیلم‌نامه داده نمی‌شد که چالش عجیب‌وغریبی بود. من همیشه باید فیلم‌نامه را بخوانم و به دیالوگ‌ها تسلط داشته باشم اما در این فیلم «وابل» این‌طور نبود.

سیفی با بیان اینکه فیلمش حالت آپارتمانی ندارد، گفت: سعی کردیم تجربه جدیدی خلق کنیم و معضل اجتماعی نداشتن مسکن را مورد توجه قرار دادیم. نقد ناهنجاری به صورت نقد شفاف در فیلم مطرح کردیم و «ماهی و گربه» مدل دیگری از فیلم بود. در تمام سال‌ها روی فیلم‌هایی کار و سعی کردیم فیلم درستی بسازیم و برای گیشه فیلم نسازیم.

تهیه‌کننده فیلم درباره گیشه این اثر توضیح داد: گفته می‌شود مردم با سینما قهر کردند و ما تلاش کردیم مخاطب را به سینما برگردانیم و امیدواریم با توجه به تبلیغات خوب گیشه خوبی هم داشته باشیم.

زارعی درباره اینکه چه پیش‌بینی برای کاندید سیمرغ بازیگر زن دارد، گفت: من به دلیل احترام به اصحاب رسانه و فیلمی که بازی کردم، اینجا هستم. این شغل من است و من پاسدار شغلم هستم. فکر می‌کنم چون دینی به نقش «نسرین» ندارم نقش قابل قبولی داشتم چراکه نقش به‌شدت سختی بود؛ یک زن مستقل و تنها بود و ما در جامعه چنین زن‌هایی کم نداریم.

سیفی با بیان اینکه سینما نمی‌تواند همیشه اتفاقی مثبت باشد، تصریح کرد: برخی اوقات باید فضایی را نشان داد که امکان نقد را فراهم کند و قرار نیست همه‌چیز به‌اصطلاح همیشه گل‌وبلبل باشد. فیلم «رد کارپت» توانستند فروش قابل قبولی داشته باشند. تا امروز به همه قسمت‌ها توجه کردیم و قطعاً به بازار خارجی نگاه می‌کنیم اما اولویت ما بازار داخلی بوده است. اتفاقی که در فیلم می‌افتد این است که بحران و سیلی رخ داده و برخی بی‌خانمان شده‌اند. همه آن‌ها باید تغییر موقعیت داده و با شرایط جدید وفق یابند. فیلم تلاش کرد نشان دهد تلاش برای تغییر می‌تواند شرایط را عوض کند.

Neshast Vabel (6)

وی درباره ترکیب بازیگران مطرح کرد: نوید پورفرج بسیار خوب از پس نقش برآمد. ما درباره تمام بازیگران بسیار فکر کردیم و تمام عوامل با این فکر که بهترین اتفاق را رقم بزنند، انتخاب شدند. آقای تورج اصلانی با خانم محمدی فیلم‌نامه اولیه را بازنویسی کردند.

تهیه‌کننده فیلم «وابل» در پایان درباره پرسشی مبنی بر ضعف فیلم‌نامه مطرح کرد: ما تلاش کردیم فیلم را به جشنواره برسانیم و سعی می‌کنیم بعد از جشنواره و برای اکران اصلاحاتی در آن ایجاد کنیم. ناگفته نماند که این فیلم با هزینه تمام شخصی ساخته شده است و حتماً در پروسه پخش فیلم مباحث فروش داخلی و خارجی و پخش وی او دی رخ خواهد داد.