سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۴۰۲ در ۳:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

جانی دپ کارگردان آل پاچینو شد

johnny-depp-al-pacino

با توجه به اصرار آل پاچینو، جانی دپ به دنیای کارگردانی بازگشته و اخیراً هر دو در پروژه‌ای بیوگرافی از زندگی هنرمند ایتالیایی آمادئو مودیلیانی به نام «مودی» حضور دارند.

سوره سینما – جانی دپ، آل پاچینو را سبب اصلی بازگشت وی بر منصب کارگردانی برای فیلم بیوگرافی «مودی» معرفی کرد.

این فیلم جدید که اخیراً در دست تولید است، برشی ۴۸ ساعته از زندگی آمادئو مودیلیانی را در پاریس جنگ جهانی اول به تصویر می‌کشد.

دپ بعد از سال ۱۹۹۷ با فیلم «شجاع»، که در آن با مارلون براندو همبازی شد، باری دیگر به اصرار پاچینو بر صندلی کارگردانی تکیه زده است.

جانی طی مصاحبه‌ای اظهار داشت که پاچینو، نقش کلکسیونر حقیقی آثار هنری، موریس گنگنات را در این فیلم بازی می‌کند.

دپ در جای دیگر گفت: «قدم نهادن در این سفر سینمایی در قامت کارگردان مودی، حقیقتاً تجربه‌ای رضایت بخش و دگرگون‌کننده بوده است.»

«می‌خواهم از تمام بازیگران، دست‌اندرکاران و تهیه‌کنندگان بابت تعهد و خلاقیت خالصانه‌شان تشکر ویژه داشته باشم.

و همچنین از آل تشکر می‌کنم که از من درخواست داشت تا این فیلم را بسازم – چگونه می‌توانستم درخواست پاچینو را رد کنم؟ از او بابت مشارکت سخاوتمندانه، فداکاری و استعدادش در این پروژه صمیمانه قدردانم.»

«مودی گواهی است بر روحیه همکاری در فیلم‌سازی مستقل، و من از ارائه این داستان منحصر به فرد و جذاب به جهان بسیار هیجان‌زده هستم.»

همچنین در این میان اولین تصاویر از پشت صحنه این فیلم نیز منتشر شده است.

در این فیلم بازیگر ایتالیایی ریکاردو اسکامارچو در نقش مودیلیانی به جلوی دوربین خواهد رفت، و از تیم بازیگران مکمل این فیلم می‌توان به نفراتی اعم از آنتونیا دسپلت، استیون گراهام و سالی فیلیپس اشاره کرد.

بر اساس داده‌های منابع موثق، فیلم «مودی ۴۸ ساعت شلوغ را به تصویر خواهد کشید، و در این زمان روایتگر یک‌سری از اتفاقات هیجان‌انگیز در خیابان‌ها و کافه‌های پاریس جنگ‌زده طی جنگ جهانی اول خواهد بود.

«مودیلیانی که تحت تعقیب پلیس است، تمایل دارد تا حرفه خود را به پایان رسانده و شهر را ترک کند، اما دوستانش او را از این تصمیم منصرف می‌کنند. این بحران همزمان با مواجهه او با کلکسیونری که قرار است زندگی‌اش را تغییر دهد به اوج خود می‌رسد.»

آخرین فیلم دپ حضور در پروژه «ژان دو باری» به کارگردانی و بازی مایوین، و در رابطه با زندگی پادشاه لوئی پانزدهم فرانسه و معشوقه‌اش بود.

مایوین به دلیل پرتاب کردن آب دهان خود به سمت یک خبرنگار در فوریه گذشته پیش از جشنواره کن ۲۰۲۳، ۴۰۰ یورو جریمه شد.

جانی دپ در چهار سال گذشته درگیر مسائل بسیاری با همسر سابق خود امبر هرد بود، و دادگاه این دو به سمع و نظر طرفدارانشان می‌رسید.

دپ در مه ۲۰۲۳ پس از هفته‌ها حضور در دادگاه، سرانجام با دست پر از دل حواشی بیرون آمد و اکنون طرفدارانش امیدوارند که جانی را باری دیگر در فرم سابق خود ببینند.