سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۴۰۳ در ۶:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز اکران «شور عاشقی» در مناطق فاقد سینما

Shoore-Asheghi

اکران مردمی فیلم سینمایی «شور عاشقی» که بخشی از حرکت کاروان اسرای کربلا در مسیر کوفه تا شام را روایت می‌کند، در مناطق فاقد سینما آغاز شد.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «شور عاشقی» ساخته داریوش یازی به تازگی به سینماها آمده است و از شنبه ۳۰ تیرماه آماده نمایش در مناطق فاقد سینما و در مکان‌هایی مانند مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و سالن‌های فرهنگی شهر توسط فعالین فرهنگی و از طریق سامانه اکران مردمی عمار است.

در خلاصه داستان «شور عاشقی» آمده‌ است: سلما باید صدای کاروان اسرای کربلا شود تا جای راست و دروغ در تاریخ عوض نشود. او باید پیش از شمر و مامورانش وارد منازل پیش روی کاروان شود و با گفتن حقیقت اجازه فریب مردم را به ماموران ندهد. این در حالیست که تصمیم او برای همراهی این کاروان از کوفه تا شام، انتقام خون پدرش از قاتلین اوست.

شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح و علیرضا استادی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فعالان فرهنگی می‌توانند جهت ثبت‌نام اکران فیلم سینمایی «شور عاشقی» به نشانی اینترنتی ekranmardomi.ir/movie/love-passion مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۰۵۰ تماس بگیرند.

«شور عاشقی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری، محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است. این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بین‌الادیانی را از آن خود کند.