سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در ۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

«سایه روشن» با موضوع زندگی یک شهید مدافع حرم آماده نمایش شد

Saye Roshan Poster

فیلم مستند داستانی «سایه روشن» به کارگردانی سعید چاری با موضوع زندگی شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر آماده نمایش شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه ؛ فیلم مستند داستانی بلند «سایه روشن» به کارگردانی سعید چاری با موضوع زندگی شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر که در خان طومان سوریه به شهادت رسیده بود آماده نمایش شد.

این فیلم که در جشنواره میراث فرهنگی سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی بخش سینمایی را دریافت کرده بود به صورت مستند داستانی به بازسازی زندگی این شهید مدافع حرم مازندرانی می پردازد.

از نکات جالب این فیلم این است که پدر و مادر و همسر و فرزندان این شهید مدافع حرم در نقشهای خود ایفای نقش نموده اند و نقش شهید را نیز علی رجایی‌فر برادر شهید بازی کرده است.

شهید حسن رجایی‌فر از شهدای خان طومان سوریه است که سال ۹۵ وقتی داعش نقض آتش بس کرد به همراه ۱۲شهید دیگر مازندران به شهادت رسیدند.

این فیلم داستان یک گروه فیلمبرداری است که قصد دارند در مازندران یک موزیک ویدیوی غیر مجاز و بدون مجوز را برای ماهواره های خارج ایران تولید نمایند و در آنجا به طرز عجیبی با شهید حسن رجایی فر مواجه می شوند و حرکت این جوانان به دنبال شهید رجایی فر در آن جنگل پر رمز و راز حوادث جالبی از زندگی این شهید والامقام را رقم می زند.

ثنا صادقی ، سیاوش چاوشی ، محمد امین رسول پناه ،مهران اسبقی و خانواده شهید رجایی فر از بازیگران این فیلم هستند و علی رجایی فر که برادر شهید  نقش شهید حسن رجایی فر را بازی می کند.

دیگر عوامل این فیلم مستند داستانی عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان : سعید چاری، فیلمنامه و پژوهش : ثنا صادقی ،جانشین تهیه کننده : صالح شیخ رضایی ،مدیر تولید و برنامه ریز : سیاوش چاوشی ، تصویربردار : سعید چاری ، طراح صحنه و لباس : علی توفیقی ،آهنگساز : شقایق صادقی فروز، عکاس : محمد اسدی، طراح گریم : حمید محمدی.


پاسخ دهید