سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مهر ۱۴۰۳ در ۱:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم سینمایی «غریزه» به‌زودی روی پرده می‌رود

Gharizeh

فیلم سینمایی «غریزه» آخرین ساخته سیاوش اسعدی در نیمه دوم سال روی پرده سینماهای سراسر کشور خواهد رفت.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌‌ای پروژه، «غریزه» چهارمین فیلم بلند سینمایی سیاوش اسعدی یکی از شانس‌های اصلی گیشه و از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای اجتماعی، در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ روانه اکران خواهد شد.

این فیلم که در دو سال گذشته موفق به کسب پروانه‌ نمایش نشده بود، با انجام آخرین تغییرات و شرایط تازه‌ای که بر فضای سینما حاکم شده است، سرانجام فرصت دیدار را با تماشاگران روی پرده پیدا خواهد کرد و با توجه به فضای خاص و عاشقانه‌ در اثر، پیش‌بینی می‌شود که از بالانشینان جدول فروش در اکران امسال سینمای ایران باشد.

«غریزه» سال ۲۰۲۳ و در شرایطی که در انتظار مجوز اکران داخلی بود، در بخش اصلی و رقابتی شش فستیوال معتبر بین‌المللی به نمایش درآمد که از میان آن‌ها سیاوش اسعدی برنده جایزه‌ ویژه‌ داوران برای کارگردانی از بیست‌و‌چهارمین فستیوال فیلم اوجایی در کالیفرنیا و همچنین ساینا روحانی در نخستین تجربه‌ بازیگری موفق به دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر زن از بیست‌ویکمین دوره‌ فستیوال فیلم سالنتو در ایتالیا شد.

«غریزه» در بیست‌‌ویکمین دوره‌ فستیوال ایمجین ایندیا در مادرید اسپانیا، سی‌امین دوره‌ فستیوال الدنبرگ آلمان، بیست‌‌ویکمین دوره‌ فستیوال ایسکیا گلوبال در ایتالیا و شانزدهمین دوره‌ فستیوال سوفیا منار در بلغارستان نیز به نمایش درآمد و نقدها و نظرات تحسین‌آمیزی از سوی مخاطبان و منتقدان این جشنواره‌ها دریافت کرد. سفرهای جهانی فیلم اسعدی در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه دارد.

در «غریزه» که به‌ طور کامل در بخش خصوصی تهیه و تولید شده است، ‎امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها و ژاله صامتی در کنار دو چهره جدید ساینا روحانی و‌ مهدیار شاه‌محمدی در نقش دو نوجوان محوری داستان، نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. فرهاد شریفی، افشین سنگ‌چاپ و پردیس پورعابدینی دیگر بازیگران تازه‌ترین اثر اسعدی هستند.


پاسخ دهید