سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۴۰۳ در ۵:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب
نشست «بازی خونی» برگزار شد؛

نقاط مشترکی میان «کت چرمی» و «بازی خونی» وجود دارد

MirzaMohamadi

حسین میرزامحمدی کارگردان فیلم «بازی خونی» گفت: نقاط مشترکی میان «کت چرمی» و این فیلم وجود دارد و تجربه کردن ژانرها برای من اتفاق جذابی است.

به گزارش سوره سینما، نشست خبری فیلم سینمایی «بازی خونی» روز جمعه ۱۲ بهمن‌ماه با حضور حسین میرزامحمدی کارگردان، سعید پروینی تهیه‌کننده، ارسطو خوش رزم، لیندا کیانی، سارا حاتمی، کیسان دیباج، پیام احمدی نیا و شادی مختاری بازیگر و مسعود هاشمی نژاد نویسنده برگزار شد.

مسعود هاشمی‌نژاد در ابتدای نشست درباره میزان مستند بودن روایت فیلمنامه گفت: در یک درام تاریخی همانطور که از اسمش پیداست ابتدا درام شکل می‌گیرد و سپس مستندات تاریخی، قطعا در ابتدا تخیل صورت گرفته است و پس از آن به مستندات پرداخته شده است.

هاشمی نژاد بیان کرد: به نظرم که این اثر در روایت چندان هم قابل حدس نیست، اما در بسیاری از آثار بزرگ دنیا، نقطه آغاز و پایان روایت مشخص است و مهم بستری است که میان این ۲ نقطه اتفاق می‌افتد.

میرزامحمدی کارگردان فیلم «بازی خونی» درباره منابع پژوهشی این فیلم توضیح داد: چند مستند درباره این واقعه وجود دارد که من این مستندات را چندبار دیدم، در دکوپاژ و میزانسن از چندین عکسی که از این واقعه موجود بود، بهره گرفتم.

حسین میرزامحمدی گفت: پیش از هرچیزی عذرخواهم بابت مشکلات تصویر و صدایی که در برج میلاد وجود دارد که وظیفه نابودی فیلم‌ها در نخستین اکران را به عهده‌دارند. به نظرم نقاط مشترکی میان «کت چرمی» و «بازی خونی» وجود دارد و تجربه کردن ژانرها برای من اتفاق جذابی است.

وی ادامه داد: در فیلمبرداری این فیلم ما متمرکز در شهرهای استان گلستان بودیم. در دکوپاژ سعی کردم که بر اساس میزانسن دکوپاژها را شکل دهم و جا دارد از علی برازنده مدیر فیلمبرداری این فیلم و دستیاران درجه یکی که دارد، تشکر کنم که همه‌جانبه همراه من بود.

میرزامحمدی درباره اتمسفر «بازی خونی» تأکید کرد: چیزی که امروزه در سینمای ایران فراموش شده موضوع اتمسفر است که در عمده آثار وجود ندارد، در این فیلم به وسیله موسیقی و مهندسی صدا سعی کردیم که برای مخاطب اتمسفر خلق کنیم.

سعید پروینی درباره بودجه فیلم توضیح داد: درمورد هزینه فیلم می‌توانم بگویم که از آثار بیگ پروداکشن سال‌ گذشته بسیار ارزان‌تر ساخته شده است باتوجه به این موضوع که فیلم «بازی خونی» در ۷۴ جلسه فیلمبرداری و تولید شده است و ۳ ماه در استان گلستان مستقر بودیم.

شادی مختاری درباره سیر رسیدن به نفش خود در این فیلم گفت: بازی در یک درام تاریخی برای من همیشه جذاب بوده است. من از آقای پروینی بسیار ممنونم که مجدداً پس از همکاری‌های گذشته به من اعتماد کردند. با همراهی گروه این فیلم، چالش‌های رسیدن به نقش برایم کاسته شد.

ارسطو خوش‌رزم از تفاوت‌های این نقش با نقش‌های گذشته خود عنوان کرد: زمانی که من این فیلم را قبول کردم، متوجه شدم که اطلاعات درباره واقعه آمل بسیار کم و محدود است و به نظرم فیلم «بازی خونی» به عنوان یکی از اولین مراجع در مورد این واقعه، تولید شده است و از این بابت این حضور برایم ارزشمند بود.

سارا حاتمی درباره نقش خود مطرح کرد: کلا زیست کردن در شخصیت‌هایی که با خودم فاصله دارند را دوست دارم و تجربه زیست کردن در شخصیت این فیلم یکی از پرچالش ترین کارهایی بود که تا به حال انجام داده‌ام.

کیسان دیباج درباره تجربه بازی در این فیلم گفت: کارهای این چنینی یک متن بسیار خوبی می‌خواهد و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفتند و ما هم تلاش کردیم تا بهترین خود را نشان دهیم.

مسعود هاشمی نژاد نویسنده این اثر گفت: ما سه ماه در منابع مختلف پژوهش کردیم.

میرزامحمدی توضیح داد: از تهیه کننده کار که همه جوره در کنار ما بودند بسیار سپاسگزارم.

پیام احمدی نیا گفت: به نظرم از آنچه فکر می‌کردم، نتیجه نهایی بهتر شده بود. آقای حجازی فر در ماجرای نیمروز چنین کاراکتری را بازی کرده بود و تلاش کردم مقداری درونی‌تر این شخصیت را بازی کنم.

میرزامحمدی توضیح داد: چالش بزرگی برای پیدا کردن لوکیشن‌های فیلم داشتیم و آقای بهزاد جعفری در این باره زحمات بسیار زیادی کشیدند. واقعه تاریخی در جهان فیلم شکل می‌گیرد و تصمیم گرفتیم این جهان را خودمان با المان های مختلف بسازیم.

ارسطو خوش رزم مطرح کرد: این فیلم بسیار سخت بود و ما تعداد اندکی و به نمایندگی از گروه بسیار درجه یک اینجا هستیم. میخواهم در اینجا از قشر درجه یک دستیاران تشکر میکنم که اگر نبودند چنین فیلمی به سرانجام نمی‌رسید.