به گزارش سوره سینما، امروز ۱۳ بهمن ماه و در دومین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست فیلم سینمایی «ترک عمیق» با حضور آرمان زرین کوب کارگردان، محسن چگینی تهیه کننده، بابک انصاری، رضا بابک بازیگر، مجید لیلاجی طراح صحنه و لباس، مهدی حسینیوند تدوین برگزار شد.
آرمان زرینکوب در ابتدای نشست گفت: طرح و فیلمنامه حدود دو سال زمان برد تا تکمیل شود. ایدهای بود که به دغدغه درون خود من در سینمای اجتماعی و سایکودرام برمیگردد. تلاش کردم چیزهایی که برای من مهم است را با دقت پیش ببرم و به کاشتهای دوران جوانی تاکید کنم.
وی ادامه داد: قصد انتقاد از روند درمانی اختلالات را نداشتم. برای فروش فیلم فقط باید به کمدی فکر کرد. من در وهله اول جذب مخاطب فارغ از ژانر و مضمون مهم است و معتقدم این فیلم میتواند مخاطب را جذب کند. بازخوردهایی که از جشنواره بگیریم در ادامه مسیر تاثیرگذار خواهد بود.
رضا بابک مطرح کرد: آقای زرین کوب از بیرون بسیار مراقب بودند تا شخصیت به خوبی شکل بگیرد. من هم کم کم درکی از این شخصیت پیدا کرده و سعی کردم به آن نزدیک شوم. همه این ابعاد در جان و روان آدمهاست و باید بازیگر با تکنیکها و عوامل و نور و فضاسازی و… به این مهم دست پیدا کند. این شخصیت محبوب من نبود ولی من دوست دارم در ژانرها و کاراکترهای مختلف تجربه کسب کنم.
وی ادامه داد: یک فیلمنامه خیلی عجیب و چند بعدی به دست من رسیده است که یک زن و شوهر در فضایی خاص زندگی میکنند. دعا کنید امکانات مهیا شود و فیلم ساخته شود. دوست دارم در ژانرهای مختلف و طنز کار کنم.
بابک انصاری دیگر بازیگر این فیلم بیان کرد: چند اتفاق خیلی جالب برای من افتاد و به طور کلی این جنس از روایتها را دوست دارم. در فضایی که گویا سینمای تک بعدی تزریق و تحمیل میکنیم، وجود چنین اثری قابل توجه است. جنس این داستان و روایت خیلی جذاب بود. آقای زرین کوب بدون بستن دست و پای بازیگر به خوبی هدف غایی خود را پیش میبرند.
مجید لیلاجی طراح صحنه و لباس توضیح داد: چیزی که در اتمسفر بود تلاش کردم مخاطب را اذیت کنم و تمام اکسسوری ها که استفاده شد، لازم بود تا در صحنه حضور داشته باشند. همانطور که درام روی اعصاب مخاطب بود، طراحی صحنه و لباس هم باشد.
حسینیوند تدوینگر این اثر توضیح داد: قبلا در مقام تهیهکننده با آقای زرین کوب کار کرده بودم ولی در این کار از کارگردانی آقای زرین کوب، از فیلمبرداری آقای آلاپوش و از بازی درخشان آقای بابک بسیار لذت بردم. ولی در تدوین این فیلم، یکی از نگرانی های اصلی من ریتم فیلم بود. ریتم درونی فیلمها کند و خستهکننده نیست. ریتم باید مناسب کار باشد.
زرین کوب بیان کرد: محدودیتهایی داشتیم که اگر میتوانستیم از آن عبور کنیم قطعا ابهامهایی در قصه پیش نمیآمد. نوع فیلم به گونهای مشارکتیست و با همراهی مخاطب پیش میرود. فیلم درباره تنهایی آدمهاست. تنهایی قابل جبران نیست و این چیزی است که در این فیلم و کارهای آتی روی آن تاکید خواهم کرد. فیلم به اندازه است و امیدوارم که به اکران هم برسد.
محسن چگینی در پایان گفت: ۲۰ سال پیش چنین فیلمی ساختم که توقیف شد. به تمام فیلمهای کمدی و این فیلم افتخار میکنم. «ترک عمیق» قصه همدردی است.