یک بازیگر جوان سینما و تلویزیون از تغییر فیلمنامهها زمان ساخت گلایه کرد.
پاکرو به سوره سینما گفت: متاسفانه در سینما و تلویزیون پیش میآید که فیلمنامه را می خوانی، می پذیری و قرارداد امضا می کنی، اما وقتی سر کار می روی میبینی به دلایل مختلف از جمله اینکه فلان قسمت از قصه پسند یک بازیگر نیست یا بازیگر آماتور دیگری مبلغی پول داده و به کار وارد شده، متن اولیه را تغییر میدهند و این طور در کارنامه یک بازیگر شمار تجربه هایی که رضایت بخش نیست، بالا می رود. گاهی فکر می کنم پایین قراردادها یک بند اضافه کنم و بنویسم فیلمنامه نباید تا پایان مدت فیلمبرداری به طور محسوس تغییر کند.
وی افزود: اخیرا فیلمنامه های زیادی به دستم رسیده، اما پس از سالها فعالیت در زمینه بازیگری دیگر می توانم تشخیص بدهم کدام متن می تواند مخاطب را جذب کند و کدام متن ناتوان است. بر همین اساس بر خلاف بسیاری از همکاران، زیاد پیش می آید که پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی را رد کنم. این در حالی است که عده ای دیگر با تصور اینکه هر چه بیشتر بازی کنی، بازیگرتری، در همه آثار تلویزیونی و سینمایی، بدون توجه به محتوای کار حضور پیدا می کنند و شاید همین بیشتر توی چشم بودن هم فیلمسازان را بیشتر به یاد آنان بیندازد.
این بازیگر جوان ادامه داد: با این حال، من حاضر به پذیرفتن هر پروژه نیستم. از طرفی، حاضر نیستم یک نقش غیرمتعارف بازی کنم که حضور آن چیزی در حد رد شدن از جلوی دوربین باشد و بخواهم با نگاه شبه روشنفکری از یک تاثیر خیالی بر روند کلی فیلم حرف بزنم! نقش باید با هر مقداری، به دقت نوشته شده باشد تا بازیگر بتواند آن را پرورش بدهد و بازی کند. نقش من در سریال «زاینده رود» نقش بلندی نبود، اما دیده شد. بعد از آن سریال، هنوز هم برای پیشنهادهای تلویزیونی جزو گزینه های اول به حساب می آیم.
افسانه پاکرو اضافه کرد: شاید من هم می توانستم تا امروز کوله بار سنگینی از ثروت به دوش داشته باشم، اما نگاه من به سینما یک فعالیت هنری است. هنر را دوست دارم و این دور از محیط ماندن را تحمل میکنم.
افسانه پاکرو در فیلمهای سینمایی «شبکه»، «چشم»، «شیر و عسل» ، «رویای خیس» و … بازی کرده است.