وی ادامه داد: مهمترین دغدغه ام کارگردانی به موازات فیلمنامه نویسی است و خیلی از هنرجویانی که در دورههای آموزشی شرکت کردهاند می گویند که در این دوره ها تنها فیلمنامه نویسی یاد نگرفته اند بلکه کارگردانی و بازیگری را هم به موازات آن آموختهاند. در کارگاه های فیلمنامه نویسی به کمک هنرجویان اتو میزنیم، موقعیت نمایشی ایجاد می کنیم و بعضا از هنرجوان میخواهیم تمرین هنرجوی دیگر را اجرا کنند و وقتی نویسنده اثر ، اجرای آن را توسط فرد دیگر می بیند به معایب ککارش پی می برد.
این فیلمنامه نویس و کارگردان سینما با بیان این که کارگاه های آموزشی فیلمنامه نویسی در دوره های الف و ب برگزار میشود، اظهار کرد: هنرجویانی که کارگاه ب را با موفقیت گذرانده اند، به گروه الف می روند و در این گروه به تولید فیلمنامه میپردازیم. تا امروز یک فیلمنامه به نام «زیرپوستی» در این کارگاه ها نوشته شده است که در مرحله اول شورای تلویزیون تصویب شده است و مجموعه های تلویزیونی همچون خط فاصله، روز مبادا و غیره هم محصولات کارگاه های فیلمنامه نویسی بوده است.
نخستین جلسه کارگاه فیلمنامه نویسی رحیم بهبودی فر سه شنبه ۵ آذر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری و به همت واحد آموزش حوزه هنری برگزار میشود.