سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: محمود کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز در خصوص فعالیتهای این موسسه اظهار داشت: حوزه هنری یکی از نهادهای تخصصی در حوزه فرهنگ است که در زمینه سینما با داشتن ۸۰ سالن سینما در سراسر کشور و در مجموع ۱۰۶ سالن نمایش در زمینه تولید، توزیع، نمایش و سینماداری فعالیت می کند و موسسه بهمن سبز نیز در همین راستا علاوه بر موارد فوق بر ساخت سینما و ارتقای پخش آثار سینمایی به فعالیت می پردازد.
کاظمی در خصوص برنامه های در دست اجرای موسسه بهمن سبز اظهار داشت: تجهیز سینماهای حوزه هنری به سیستم دیجیتال به کمک «سینما شهر» یکی از برنامه های در دست اجراست که در فاز اولیه تعداد ۱۳ استان برای اولین بار در حوزه هنری به سیستم دیجیتال مجهز می شوند.
وی ادامه داد: «سینما ایران» ارومیه، «سپهر» ساری، «بهمن» زنجان، «۲۹ بهمن» تبریز، «استقلال» خرم آباد، «آفریقای» مشهد، «بهمن» بوشهر، «بهمن» قزوین، «اکسین» اهواز، «بهمن» شهرکرد، «بهمن» سنندج، «سعدی» شیراز و «قدس» همدان در شهرستان ها و «استقلال، سپیده و بهمن»در تهران سینماهایی هستند که قرار است در جشنواره فیلم فجر ۹۲ به سیستم پخش دیجیتال مجهز شوند.
وی از سایر اقدامات موسسه بهمن سبز به برندسازی سینماهای حوزه هنری اشاره کرد و عنوان داشت: سینماهای درحد استانداردی مثل سینما «بهمن» سنندج، «آزادی» تهران، «آزادی» کرمانشاه، «سپاهان»اصفهان، «بهمن» ملایر در دست برند شدن قرار دارند. همچنین از اقدامات دیگر این موسسه، توسعه سالنهای نمایش حوزه هنری است که در مرحله عملیاتی قرار دارد.
مدیرعامل موسسه بهمن سبز ادامه داد: برخی از سینماهای حوزه هنری قابلیت طراحی چند ساله شدن را دارا هستند،در این خصوص سینما ایران و فلسطین شیراز به ۵ سالن نمایش تقسیم می شود و سینما ۲۹ بهمن تبریز هم به سه سالن نمایش تقسیم خواهد شد.
کاظمی کمک استاندارهای استان های مربوطه، سینماشهر و حوزه هنری را در ارتقای سالنهای سینمای کشور موثر خواند و گفت:همچنین از ۷ بهمن ماه بالا بردن سطح آموزش مدیران امور سینمایی و مدیران سینماها را برای به روز شدن سینماها و توجیه بیشتر کارکنان مراکز سینمایی در دستور کار داریم.
بحث تبلیغات با توجه به دیده شدن سینمای متعهد و ارزشی در کنار سینمای بدنه اهمیت خاصی مییابد در این زمینه چند سالی است این موسسه در بخش پخش از حالت سنتی خارج شده و تبلیغات شهری، معابر، مترو، مطبوعات، رسانههای دیداری، سایتهای فرهنگی مختلف انقلابی اهمیتی دوچندان یافته است. وی تاثیر تبلیغات در فروش چندبرابری فیلمها را بسیار بالا خواند وافزود: با به کار بردن راههای تبلیغاتی جدید فروشها چند برابر شده است. وی نگاه به تبلیغات را علاوه بر دیده شدن فیلمهای اخلاقی و متعهد سینمایی، احترام به تهیه کنندهای دانست که فیلم را به امانت سپرده و باید به نحو احسن به نمایش در آید.