سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مهر ۱۳۹۰ در ۳:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
به مدت 10 شب در هفته دفاع مقدس

سینمای دفاع مقدس،‌ «نشانی» خاصی دارد

سينماي دفاع مقدس،‌ «نشاني» خاصي دارد

«نشانی» که در حوزه سینمای دینی خوش درخشید و در اندک زمانی مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرد، این بار در زمینه سینمای دافع مقدس، آستین بالا زده است و با کوله باری از تفکر نو و حرف های بدیهه زدا، به خانه های ما می آید تا سینمای گم شده دفاع مقدس، نشانی جدیدی پیدا کند

«نشانی» که در حوزه سینمای دینی خوش درخشید و در اندک زمانی مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرد، این بار در زمینه سینمای دافع مقدس، آستین بالا زده است و با کوله باری از تفکر نو و حرف های بدیهه زدا، به خانه های ما می آید تا سینمای گم شده دفاع مقدس، نشانی جدیدی پیدا کند

بنابر گزارش «سوره سینما»، سری جدید برنامه «نشانی» با محوریت سینمای دفاع مقدس از هفته دفاع مقدس به مدت ۱۰ شب مجددا اجرا می شود . این برنامه هر شب با دعوت کارشناسان صاحب نظر به صورت حضوری و همچنین به وسیله برقراری ارتباط تلفنی ،‌ مباحث و مشکلات این ژانر سینمایی را آسیب شناسی می کند .

تا کنون ۲ قسمت از این برنامه به صورت زنده روی آنتن رفته و طبق آمار پیامک و تماس های تلفنی ،‌ با استقبال خوبی مواجه گردیده است . این سری از برنامه نشانی که پخش آن ازساعت ۲۳:۱۵ دقیقه هر شب آغاز می شود و تا پایان هفته نیز ادامه می یابد،به بررسی مباحث به ویژگی های سینمای دفاع مقدس و تفاوت های آن با ژانر سینمای جنگ در دنیا اشاره می کند،همچنین نوع شخصیت پردازیها و ساختار سینمای جنگی ما در حین جنگ و در دوران بعد از جنگ از دیگر مسایلی است با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

در ضروت تولید این برنامه و برنامه هایی از این دست مباحث زیادی مطرح است .اینکه ما عادت کرده ایم مدام به تقویم نگاه کنیم و مناسب هر روز ، حر ف همان روز را بزنیم . در ذات امر اشکالی ندارد . مشکل شاید اینجاست که ما سال هاست همان حرف ها را در تقویم هایمان می نویسیم و همان ها را مدام تکرار می کنیم ! هفته دفاع مقدس یکی از پهناورترین عرصه های این تکرار هاست . در تمام ایام سال و به خصوص در این هفته خاص ، صدها میزگرد و کنفرانس و بزرگداشت و … برگزار می شود ،‌ که در این میان به تعداد انگشت شماری حرف های خوبی زده می شود و نتیجه های قابل اجرا گرفته می شود . «نشانی» که در حوزه سینمای دینی خوش درخشید و در اندک زمانی مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرد، این بار در زمینه سینمای دفاع مقدس ، آستین بالا زده است و با کوله باری از تفکر نو و حرف های بدیهه زدا،  به خانه های ما می آید تا سینمای گم شده دفاع مقدس ، نشانی جدیدی پیدا کند.

این سینما سال هاست در انبوه گفته ها و شنیده های ما گم شده است و اکنون (اگرچه دیر است) وقت آن فرا رسیده که چراغ دست بگیریم و از نو نشانی آن را بازیابیم .

برنامه «نشانی» به سفارش حوزه هنری سازمان تبلیغات و مشارکت گروه فرهنگ و هنر شبکه چهارم سیما تهیه شده است و قسمت های آتی با حضور مهمانانی همچون اکبر نبوی، مسعود ده نمکی، حبیب احمدزاده، مسعود فراستی و… ادامه خواهد داشت .

با نشانی همراه باشید ،‌ تا که «مسیر» را گم نکنیم .