السا فیروز آذر تاکید کرد به دلیل دشواری کارگردانی ترجیح داده فعلا بازیگر بماند.
فیروز آذر در رابطه با شرایط و محتوای جدیدترین فعالیت سینمایی خود به سوره سینما گفت: به دلیل برخی تغییرات فعلا در مرحله پیش تولید «هزارتوی تهران» هستیم و زمان فیلمبرداری هنوز مشخص نیست.کارگردانی مسئولیت سنگینی است و من هنوز آمادگی این کار فوق العاده حساس را ندارم.دوست دارم غیر مستقیم در این پروژه دخیل باشم و در جریان اجرای کار قرار بگیرم.این فیلمنامه قصه سه دختر و سه پسر است که به جز یکی از این دخترها بقیه جوانان ثروتمند تهرانی هستند .از زمانی که نوشتن این فیلمنامه را شروع کردم تمرکزم بازی در نقش دختر شهرستانی ساده بود دختری با وضع مالی متوسط که در مواجهه با سایر شخصیت های اصلی داستان و تفاوت های فرهنگی و اجتماعیشان اتفاقاتی برایش رقم می خورد. بازیگران این فیلم بیشتر از اینکه ستاره باشند کسانی هستند که با اشتیاق فیلمنامه را خوانده اند و قصه دغدغه شان است .
وی افزود: انگیزه من از نگارش این فیلمنامه زمانی شکل گرفت که دانشجوی شمال بودم و یکی از دوستانم در چنین شرایطی قرار داشت. دختری ساده و معصوم بود که او را به خوبی می شناختم و شاهد رفتارهایش در مواجهه با جوانان شهری ثروتمند و زیبا بودم. تفاوتی که او با دیگران داشت ناشی از شرایطی بود که در آن رشد کرده و این تمایز در محیط خانوادگی، نوع برخورد، ترس ها و خجالت ها و … قابل توجه بود. در نویسندگی نگاه ناتورالیستی ناخوداگاه به سراغ هر کسی خواهد آمد برای خلق یک شخصیت باید بدانید تفکرش از کجا آمده؟ رفتار هایش از چه چیز ناشی می شود و دلیل نقاط ضعف یا اعتماد به نفسی که دارد ریشه اش کجاست؟
این بازیگر افزود: به نظر من بحث فیلمنامه مشکل جدی و بنیادی در سینمای ماست اما بسیاری از فیلمسازان به این مساله توجهی ندارد. فیلم های امروز بیشتر توجه شان روی بازیگر و جلوه های ویژه است و هزینه های کافی هم بابت آن پرداخت می شود. که البته از نظر من صرف این هزینه برای هر دو لازم و حتی ضروری است ولی متعجبم از اینکه چطور از لحاظ مالی و صرف وقت برای فیلمنامه که فونداسیون بنای یک فیلم است این چنین سهل انگاری می شود. به نظرمن رمز زیبایی و مورد قبول قرار گرفتن یک فیلم در دقت و هماهنگی و هارمونی تمام این عناصر درکنار هم است. برخی از محصولات سینمایی که امروز تولید می شود متاسفانه از لحاظ فیلم نامه و به خصوص شخصیت پردازی از فیلم فارسی های سی سال پیش هم ضعیف تر هستند.
وی همچنین درباره تهمینه میلانی که تهیه کنندگی «هزارتوی تهران » را به عهده دارد گفت: در مورد آغاز فعالیتم در سینما و کسب تجربه و آگاهی در این رشته ,باید بگویم الگو و راهنمای خوبی همچون خانم تهمینه میلانی داشتم که شانس بسیار بزرگی در زندگی من محسوب می شوند. از نظر من خانم میلانی یک دایره المعارف و یک مرجع کامل در عرصه ی سینما و کلا اطلاعات عمومی هستند. همیشه آموزه های زیادی برای یاد دادن دارند و می توان درباره هر چیزی با ایشان بحث کرد.زمانی که دانشجو بودم هیچ از سینما نمی دانستم. آن زمان قیمت کلاس ها حداقل یک میلیون تومان بود هرجا می رفتم ناامید می شدم و فکر می کردم هیچوقت نمیتوانم وارد این راه شوم. حضور چنین معلمی برای من بسیار اثر بخش و سودمند بود.
فیروز آذر در رابطه با فعالیتهای جنبی خود گفت:سه سال است که بطور رایگان کلاس کارگردانی برگزار کرده ام که البته این کار بدون حمایت رضا رشیدپور امکان پذیر نبود بعد از برگزاری این کلاس ها در منطقه ۱۹ تهران او بخشی از دفتر خودش را برای ساعاتی در هفته در اختیار ما قرار داد . که برای همیشه قدر دان آقای رشیدپور هستم این کلاس بخش هاو دوره های مختلفی دارد که آقای صنم هم به طور رایگان به ما مونتاژ را آموزش دادند .
وی افزود: شرکت در این کلاس اگرچه هزینه ای ندارد اما قوانین خاص خود را دارد که هر جلسه اگر رعایت نشود امکان حضور در جلسات بعد وجود نخواهد داشت. به نظر من علاقه و پیگیری مهمترین رکن است اگر این مهم نباشد جدیت از بین می رود . این کلاس ها با بحث و گفت گو می گذرد که شاید بسیاری از آنها ظاهرا هیچ کاربردی در زندگی نداشته باشد اما باعث رشد در تفکر می شود و خلاقیت را بکار می اندازد و نمی گذارد مغز راکد و تفکر در حد سطحی و عام باقی بماند.
وی ادامه داد: یکی از مسایلی که ماه هاست روی آن تمرکز کرده ام سینمای دیجیتال, شناخت دوربین ها و به روز بودن در زمینه صنعت سینماست .من از دوربین های سینمایی فقط نگاتیو را می شناختم در حالی که در سینمایی جهان تحولاتی در حال وقوع است که من هیچ از آن نمی دانستم جالب آنکه این خواسته به قدری از ته دلم بود که شرایطی بوجود آمد که بتوانم به این اطلاعات دسترسی داشته باشم.(شانسی دیگر)! حضور آقای هادی اسلامی و آموزش های بی دریغشان های در زمینه ی ویژوال افکت و کلا طراحی صحنه های وابسته به آن.که البته در ابتدای راه هستم. اتفاقی شبیه بده بستان در زندگی. کسانی هستند که می دانند و در این دانستن دیگران را هم با خود شریک می کنند. کسانی که می دانند کار و زندگی و ساختن آن یعنی ما نه من! چیزی شبیه فرایند تشدید که در فیزیک می خواندیم. و در نتیجه آن رشد مضاعف ما.
السا فیروزآذر در فیلمهای سینمایی «آتش بس»، «یکی از ما دو نفر»، «تسویه حساب» و … بازی کرده است.