سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره فجر مهمترین فضا در سینمای ایران است/ سعی کردم اثری شریف و آبرومند بسازم

amirhosein-asgari

کارگردان فیلم «بدون مرز» تاکید کرد جشنواره فجر مهمترین فضای فرهنگی در سینمای ایران است.

کارگردان فیلم «بدون مرز» تاکید کرد جشنواره فجر مهمترین فضای فرهنگی در سینمای ایران است.

امیرحسین عسگری کارگردان فیلم سینمایی «بدون مرز» که در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است، به سوره سینما گفت : از ابتدا این فیلم را با نگاه رقابتی و برای حضور در جشنواره‌ها نساختم ، چون معتقدم اگر فیلمساز اندیشه خود را با صداقت و اعتقاد بیان کند ، جریانی در اثر پدید می آید که مخاطب و حتی صاحب نظران نیز آن را درک می‌کنند و مسیر برای دیده شدن یک اثر باز میشود و تردیدی نیست که مسیر خودش را پیدا می کند و مورد توجه اهالی سینما و صاحب نظران قرار می گیرد ، من فقط در این فیلم تلاش کردم با اعتقاد به مضمون فیلم و با تکیه بر تکنیک و ابزار سینما به یک اثر شریف و آبرومند برسم.

عسگری با بیان اینکه نتیجه فیزیکی این فیلم برایم در اولویت نیست، درباره حضور در جشنواره فیلم فجر گفت : در مجموع حضور در جشنواره فیلم فجر برای هر فیلمساز ایرانی باعث خرسندی است ، اما فارغ از این مساله باز هم عنوان می کنم که تلاش کردم در فضایی نامتعارف،در یک لوکیشن با استفاده از دیالوگ محدود روایتی متفاوت در قالب فرم ،از تاثیر جنگ برزندگی انسان را روایت کنم و فارغ از هر سلیقه ای نسبت به فیلم به دنبال تاثیرات آن هستم و جشنواره فجر بهترین مجال برای این خاستگاه است.

این کارگردان با بیان اهمیت تاثیر فیلم بر روی مخاطب ، درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر ادامه داد: به هر حال هر کشوری بستری را برای ارائه جریانات فکری و اندیشه های هنری و فرهنگی خود فراهم میکند و به عقیده من جشنواره فیلم فجر هم مهمترین فضا در حوزه سینما در ایران است . هر فیلمسازی با حضور در این فستیوال بطور قطع حالش خوب است ، چرا که طیف وسیعی از منتقدان ، فیلمسازان، صاحب نظران و متولیان سینما و علاقمندان جدی سینما مشتاقانه این جشنواره را رصد می‌کنند.

bedoone.marz

کارگردان «بدون مرز» ادامه داد: در طول سی و سه دوره ای که از برگزاری جشنواره فیلم فجر می گذرد، طی ادوار مختلف برگزاری،مقررات و بندهایی به این رویداد مهم سینمایی اضافه یا کم می‌شود که همواره مخالفان و موافقان خود را داشته است،که در نوع خودش می تواند قابل تامل باشد ، اما با تمام این شرایط باید کمک کنیم که جشنواره دور از هر نوع بد سلیقگی ، به سمت سینما حرکت کند.

عسگری افزود : جوان هایی که در سینما فعالیت می‌کنند نیاز به مراقبت و پشتیبانی مضاعف دارند ، چون به سرعت بر اثر واکنش های منفی پیرامون و مشکلات و معظلات موجود که تعدادشان هم کم نیست دچار دلزدگی و دلسردی می شوند چون این مشکلات که عمدتا اعمال سلیقه است فقط فیلمسازان جوانی را که حاضرند تمام انرژی و توان خود را صرف اندیشه خود کنند را به دورتر از اینجایی که ایستاده اند هدایت میکند و این مراقبت و نظارت به دوش جریان مدیریتی سینما است و مدیران باید عهده دار آن باشند و برای تدوین یک سیاست دقیق و آینده نگرانه، به یک وفاق و همدلی برسند تا در نهایت سینمای ایران به تعالی و جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی در پایان با اشاره به شرایط تولید فیلم سینمایی «بدون مرز» گفت : این فیلم در شرایط و فضایی دشوار ساخته شد و تولید آن به عنوان یک فیلم اول میسر نمی‌شد ، مگر با حمایت رفقایی که پا به پای من در سخت ترین لحظات، در کنار فیلم بودند.از مصطفی سلطانی به عنوان مجری طرح فیلم و اشکان اشکانی فیلمبردار فیلم تا بقیه دوستانی که محبتشان را از من دریغ نکردند.

فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری و به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد و علیرضا بالدی ، زینب ناصرپور ، آرش مهربان، ارسلان علی پوریان در آن به ایفای نقش پرداخته اند.