سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
نشست رسانه‌ای 33/

شاه‌حسینی: خوشحالم که نام پرویز شهبازی روی کار من است

neshast-khane-dokhtar

کارگردان «خانه دختر» گفت : نام پرویز شهبازی باعث بهتر دیده شدن فیلم می‌شود و باز هم به سراغ این کارگردان می‌روم.

کارگردان «خانه دختر» گفت : نام پرویز شهبازی باعث بهتر دیده شدن فیلم می‌شود و باز هم به سراغ این کارگردان می‌روم.

سوره سینما – به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی در روز دوم از جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و پس از اکران این فیلم با حضور شهرام شاه حسینی، محمد شایسته(تهیه کننده) میثم مولایی (تدوینگر) و رویا تیموریان، حامد بهداد، امیرعلی نبویان و رعنا آزادی ور از بازیگران این فیلم برگزار شد.

شهرام شاه حسینی در این مراسم که سعید قطبی زاده از منتقدان سینما اجرای آنرا برعهده داشت افزود: چند سال به ساخت فیلم جدید در عرصه سینما فکر کرده بودم و نمی خواستم قدمی به عقب بردارم.

وی یادآور شد: برای تولید این اثر سینمایی به سراغ پرویز شهبازی از کارگردانان مطرح سینما رفتم و قصه این فیلم را از او گرفتم و کار کردم. این کارگردان سینما اظهار کرد: خوشحالم که نام پرویز شهبازی روی کار من است و باعث بهتر دیده شدن فیلم می شود و مطمئن باشید باز هم به سراغ این کارگردان می روم.

شاه حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا زمان فیلم کم است، توضیح داد: از این موضوع خوشحال باشید زیرا این روزها ریتم مردم و زندگی ها تند شده و فرصتی برای زیاده گویی نیست؛ با اینکه سکانس های زیبایی داشتیم، اما با تصمیم دسته جمعی، آن ها را حذف کردیم تا فیلم از حوصله مردم خارج نشود.

neshast dokhtar (9)

وی همچنین با عنوان اینکه اگر داستان تکراری باز هم تاثیر گذار باشد، می تواند موضوع خوبی باشد، اظهار کرد: مطمئنا اگر داستان و قصه ای بوی کهنگی بدهد، نباید سراغ آن رفت، اما وقتی یک موضوع بتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد اتفاق خوبی افتاده است.

کارگردان فیلم سینمایی «خانه دختر» درباره انتخاب بازیگران گفت: من دوستی چند ساله ای با حامد بهداد داشتم و همیشه به دنبال همکاری با او بودم. وقتی فیلمنامه را از آقای شهبازی گرفتم، خودش گفت که این نقش را برای حامد بهداد نوشته ام.

محمد شایسته درباره تهیه کنندگی فیلم «خانه دختر» گفت: این فیلمنامه را روی میز برادرم دیدم و یک ساعت بعد از خواندن آن با آقای شاه حسینی تماس گرفتم و گفتم من این فیلم را پیگیری می کنم و بعد از انجام دادن کارها، توانستیم چهارماه بعد فیلم برداری را شروع کنیم.

neshast dokhtar (7)

در ادامه این نشست، رویا تیموریان از بازیگران فیلم با اشاره به اینکه نقش مثبت و منفی اهمیت چندانی دارد اظهار کرد: برای من مثبت و منفی بودن، کوتاه و بلند بودن نقش ها اهمیت ندارد، بلکه ساختار فیلم و گروه برایم مهم است.

وی همچنین افزود: من دوست دارم نقشی را بازی کنم که ذهنم را درگیر خودش کند؛ نقشی را می پسندم که با آن ارتباط برقرار کنم. به نظرم بازیگر باید از نقشی که دارد لذت ببرد و با آن ارتبط برقرار کند.

تیموریان اظهار کرد: وقتی فیلمی بر اساس سناریوی خوبی ساخته شد، کارگردان و عوامل دیگر فیلم می توانند تصاویر بهتری بسازند و در کنار این ها مجموعه خوبی را هم شاهد باشیم.

وی همچنین گفت: من آدم روراستی هستم و حتی فیلم های خودم را نقد می کنم؛ اما از کلیت فیلم «خانه دختر» خوشم می آید، البته باید فیلم را دوباره ببینم و مطمئنا فیلم زوایای پنهانی دارد که با چند بار دیدن می توان نکات و جنبه های مختلف آن را پیدا کرد.

neshast dokhtar (21)

حامد بهداد از بازیگران اصلی فیلم نیز در نشست رسانه ای حضور داشت و عنوان کرد: امیدوارم امسال شاهد فیلم های خوبی باشیم و دعا می کنم سینمای ما از اقتصاد و از بیماری سوژه و موضوع رهایی پیدا کند.

وی یادآور شد: اجازه بدهید با اعتماد دو طرفه ای که بین ما وجود دارد فیلم های بهتری بسازیم؛ فیلم هایی مبتنی بر واقعیت هایی که در بطن جامعه وجود دارد.
این بازیگر سینما اظهار کرد: خوشحالم که با شهرام شاه حسنی در نقطه خوبی تلاقی کردم.

رعنا آزادی ور بازیگر نقش اصلی فیلم با اشاره به اینکه فیلم های دیگر او در جشنواره مربوط به سل های قبل هستند، اظهار کرد: اولین بار است که فیلم را دیدم و هنوز تحت تلثیر آن هستم، ولی از کلیت آن لذت بردم.

وی ادامه داد: آقای شاه حسینی از چهار ماه قبل با من صحبت کرده بودند و برای اولین بار است که احساس رضایت از فیلم خودم را دارم و نقشم را هم خیلی می پسندم.

میثم مولایی، تدوینگر این اثر سینمایی نیز گفت: خیلی اتفاق خوبی بود که ما فیلمبرداری فیلم را اردیبهشت و خرداد انجام دادیم و فرصت مناسبی برای تدوین داشتیم. اما در حدود ۲۰ دقیقه از فیلم را کم کردیم تا فیلم از ریتم خارج نشود.