یک منتقد سینما تاکید کرد داریوش مهرجویی تنها محدود به تجربه یک ژانر و یک نوع فیلمسازی نیست.
سوره سینما- امیر صدری منتقد و روزنامه نگار در اظهارنظری درباره سینمای مهرجویی و جایگاه آن با خبرنگار سوره سینما صحبت کرد. وی گفت: همه انتظار دارند که از داریوش مهرجویی فیلم خاص ببینند، بالاخره ایشان استاد سینما هستند،ولی باید بدانیم که استاد سینما هم حق دارد که فیلم کمدی بسازد و به نظر من مشکلی که که در مورد «چه خوبه که برگشتی» متوجه آن نشدند این بود که آقای مهرجویی یک دقیقهای تعمدا فیلم لورل و هاردی را نشان دادند. واقعا چه لزومی داشت این را نشان دهد؟
آقای مهرجویی در «چه خوب که برگشتی» خواست تا کمدی اسلپ استیک ایرانی بسازد و واقعا کمدی ساختن در ایران سخت است،از آن ساخت تر ساختن کمدی سالپ استیک در ایران است و این فیلم،به عنوان یک فیلم کمدی با مزه فیلم بدی نبود. شاید شما توقع داشته باشید از داریوش مهرجویی شاهکار عرفانی یا فیلم فلسفی روشن فکری ببینید .ولی استاد سینما هم حق دارد فیلم مفرح بسازد،شاید این فیلم ایراداتی داشته باشد،بالاخره ضعفهایی هم وجود داشت،اما باید به هویت مستقل این فیلم توجه کرد و نباید دنبال این بحثها باشیم که داریوش مهرجویی تمام شده و شروع شده یا هرچیز دیگر.
او خواسته لورل و هاردی ایرانی بسازد،زوج حامد بهداد و رضا عطاران با مزه بودند.رضا عطاران بازیگر بزرگی است و در نقشی که دشات واقعا خوب درخشید،چه در این فیلم چه در فیلم «دهلیز» عطاران درخشان ظاهر شد.اما در مورد بازی بهداد باید بگویم که نقش حامد بهداد در «چه خوب که برگشتی» نقششی محدود کننده است.هر چقدر بازی رضا عطاران اکشن بود،حامد بهداد ری اکشن بود و طبیعی اسک که بازیگر اکشن بیشتر به چشم بیاید.البته رضا عطاران به خود واقعیش نزدیکتر بود،حامد بهداد باید ادا در میآورد،دقیقا مثل هاردی و لورل،لورل بامزه تر است اما اگر بیشتر دقت کنیم میبینیم که بیشتر موقعیتهای طنز را هاردی میسازد، حامد بهداد از نظر من در این فیلم بد بازی نکرد.
داریوش مهرجویی اگر از ابتدا بگوید که میخواهم فیلم کمدی بسازم،مثل اجاره نشینها،موفق تر خواهد بود،اشکال فیلم امروز این است که شاید جاهایی جدی میشد و نگاهی اجتماعی و انتقادی داشت، با این حال اگر از اول فیلم کمدی بود و همه قواعد کمدی در آن رعایت میشد قطعا با فیلم موفقتری روبرو بودیم.این فیلم میتوانست اجاره نشینهای دوم مهرجویی باشد.