استعفای سهیل جهان بیگلری که ۷ تیرماه ۱۳۹۴ به محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری ارائه کرده بود، از سوی وی پذیرفته شد.
سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: سهیل جهان بیگلری طی ارائه استعفای خود به محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری و پذیرفته شدن آن از سوی این مقام مسوول، دوره کاری خود در این موسسه را پایان داد.
متن حکم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری به شرح زیر است:
«ضمن موافقت با استعفای مورخ ۷ تیر ۹۴ جنابعالی از مسئولیت موسسه سینمایی سوره، لازم میدانم از تلاشهای مجدانه و دلسوزانه آن برادر عزیز در طول نزدیک به پنج سال تصدی این مسئولیت قدردانی نمایم. جنابعالی و همکاران پرتلاشتان در تمام این مدت، برای پیشرفت و ارتقای بخش سینمایی حوزه هنری که از ارکان موثر سپهر سینمایی جمهوری اسلامی ایران است، با تمام وجود کوشش کردید که نتیجه آن تولید قریب به ۱۰ فیلم سینمایی موفق و ماندگار در کارنامه سینمای ایران، بازسازی سینماهای در شأن در شهرهای مختلف کشور و سامان دادن به مدیریت نمایش در مجموعه سینماهای حوزه هنری و دیگر خدمات شایسته بوده است که امیدوارم به عنوان عمل صالح در کارنامه اعمالتان ثبت شود و الله عنده حسن الثواب.»
سهیل جهانبیگلری از سال ۱۳۹۰ به عنوان مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره در حوزه هنری فعال بوده و دبیری دورههای هفتم و هشتم جشنواره دینی رویش را به عهده داشته است و فیلم های «حوض نقاشی»، «حق سکوت»، «خسته نباشید»، «تاج محل»، «مزار شریف»، «فرشته ها با هم می آیند» و …در دوران مدیریت جهان بیگلری تهیه و تولید شده است.
جهانبیگلری پیش تر نیز درسمتهای چون، مدیر گروه مناسبتها و کودک و نوجوان و مدیر پشتیبانی تولید مرکز سیما فیلم از اول سال ۱۳۸۸، مدیر سینما و تلویزیون و مدیر عامل موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، قائم مقام و معاونت فرهنگی و تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمایی جوان از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴، عضو شورای طرح و برنامه فیلم و سریال شبکه یک سیما از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵، مدیر تامین و توزیع فیلم های سینمایی داخلی و خارجی بنیاد سینمایی فارابی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶، کارشناسی و مدیریت سینمایی و فعالیت در مجامع فرهنگی و هنری، جشنوارههای فیلم کوتاه تهران، قرآن، فجر و…، کارشناس سینمایی بنیاد سینمایی فارابی از سال ۱۳۶۴ فعالیت داشته است.