سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

شیخ طادی: آرزو دارم افراد توانمند در راس مدیریت فرهنگ و هنر قرار بگیرند

sheikh-tadi

کارگردان فیلم سینمایی«روزهای زندگی» تعیین یک آیین نامه مدون توسط اتاق فکر کارشناسانه را راهی برای گریز از اعمال نظرهای شخصی در سینما دانست.

کارگردان فیلم سینمایی«روزهای زندگی» تعیین یک آیین نامه مدون توسط اتاق فکر کارشناسانه را راهی برای گریز از اعمال نظرهای شخصی در سینما دانست.

پرویزشیخ طادی کارگردان سینما، درباره اهمیت و نقش پروانه ساخت و تاثیر آن در تولیدات سالانه سینما و رویکرد مدیریت سینما در سال جدید به سوره سینما گفت: از آنجا که هیچ گاه هدف گذاری مشخصی  در مدیریت سینما وجود نداشته است. تولیدات سالانه سینما براساس دغدغه و سلیقه‌های شخصی شورای پروانه ساخت هدایت شده‌اند.

 کارگردان فیلم سینمایی«شکارچی شنبه» ادامه داد: از این رو تک تک اعضای شورای پروانه ساخت بر اساس میزان فهم خود از منافع اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی سینما و با توجه به سلیقه‌اشان عمل می‌کنند و آثار به صورت رها از هیچ ئگونه چشم اندازی وارد چرخه می‌شوند و فیلمسازان تکلیف خود را نمی‌دانند و نیاز روز سینما را نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

 کارگردان فیلم سینمایی«سومین روز پس از مرگ» ادامه داد: معتقدم شکل درست مدیریت تولیدی سینما به این صورت اتفاق می‌افتد که وزارت ارشاد اتاق فکری متشکل از تعدادی جامعه شناس، روانشناس، اقتصاددان، اهالی صاحب نظر سینما، و نمایندگان نیروی انتظامی و حوزه‌های علمیه و حتی وزارت خارجه، را تشکیل دهد تا براساس آمار و تحلیل صحیح، افق‌های درازمدت و کوتاه مدتی برای نیاز سینما و روبه رویی آن با مسائل داخلی و خارجی کشور را تعیین کنند.

 وی ادامه داد: از این طریق با به دست آمدن یک آیین‌نامه مدون، نیاز روز مسائل داخلی و خارجی کشور از سینما مشخص می‌شود و می‌توان چشم اندازی طراحی کرد که هر گونه اعمال نظر سلیقه‌‌ای به اعمال نظر تکنیکی تبدیل شود و فیلمسازان به صورت محسوس تکلیف خود را نسبت به خط قرمزها و نیازهای روز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی ایران ، بدانند.

 شیخ طادی در پایان گفت: آرزوی من برای سال جدید حوزه فرهنگ و هنر ایران این است که وزارت ارشاد به یک قوه مستقل مانند قوه مجریه، قوه مقننه، و قوه قضاییه تبدیل شود تا مجزا از هر دولتی بتواند به کارخود ادامه دهد و در همه حوزه‌ها ناهنجاری‌ها را به چالش بکشد و در نهایت نوابغ و افراد توانمند در راس مدیریت فرهنگ و هنر قرار بگیرند.