کارگردان فیلم سینمایی«روزهای زندگی» تعیین یک آیین نامه مدون توسط اتاق فکر کارشناسانه را راهی برای گریز از اعمال نظرهای شخصی در سینما دانست.
پرویزشیخ طادی کارگردان سینما، درباره اهمیت و نقش پروانه ساخت و تاثیر آن در تولیدات سالانه سینما و رویکرد مدیریت سینما در سال جدید به سوره سینما گفت: از آنجا که هیچ گاه هدف گذاری مشخصی در مدیریت سینما وجود نداشته است. تولیدات سالانه سینما براساس دغدغه و سلیقههای شخصی شورای پروانه ساخت هدایت شدهاند.
کارگردان فیلم سینمایی«شکارچی شنبه» ادامه داد: از این رو تک تک اعضای شورای پروانه ساخت بر اساس میزان فهم خود از منافع اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی سینما و با توجه به سلیقهاشان عمل میکنند و آثار به صورت رها از هیچ ئگونه چشم اندازی وارد چرخه میشوند و فیلمسازان تکلیف خود را نمیدانند و نیاز روز سینما را نمیتوانند برنامهریزی کنند.
کارگردان فیلم سینمایی«سومین روز پس از مرگ» ادامه داد: معتقدم شکل درست مدیریت تولیدی سینما به این صورت اتفاق میافتد که وزارت ارشاد اتاق فکری متشکل از تعدادی جامعه شناس، روانشناس، اقتصاددان، اهالی صاحب نظر سینما، و نمایندگان نیروی انتظامی و حوزههای علمیه و حتی وزارت خارجه، را تشکیل دهد تا براساس آمار و تحلیل صحیح، افقهای درازمدت و کوتاه مدتی برای نیاز سینما و روبه رویی آن با مسائل داخلی و خارجی کشور را تعیین کنند.
وی ادامه داد: از این طریق با به دست آمدن یک آییننامه مدون، نیاز روز مسائل داخلی و خارجی کشور از سینما مشخص میشود و میتوان چشم اندازی طراحی کرد که هر گونه اعمال نظر سلیقهای به اعمال نظر تکنیکی تبدیل شود و فیلمسازان به صورت محسوس تکلیف خود را نسبت به خط قرمزها و نیازهای روز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی ایران ، بدانند.
شیخ طادی در پایان گفت: آرزوی من برای سال جدید حوزه فرهنگ و هنر ایران این است که وزارت ارشاد به یک قوه مستقل مانند قوه مجریه، قوه مقننه، و قوه قضاییه تبدیل شود تا مجزا از هر دولتی بتواند به کارخود ادامه دهد و در همه حوزهها ناهنجاریها را به چالش بکشد و در نهایت نوابغ و افراد توانمند در راس مدیریت فرهنگ و هنر قرار بگیرند.