به گزارش سوره سینما، حامد جعفری عصر روز گذشته در نشست خبری با تأکید بر اینکه سینما یکی از وسایل سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت است، اظهار کرد: در قالب سینما میتوان یک مفهوم و پیام را در فضایی بانشاط به کودکان و نوجوانان رساند.
وی با اشاره به اینکه انیمیشن بهترین شکل انتقال پیام به کودکان است، بیان کرد: حوزه انیمیشن در سینمای کشور زیاد مهم و جدی به حساب نمیآید و مورد توجه نیست.
تهیهکننده انیمیشن «شاهزاده روم» خاطر نشان کرد: انیمیشن به طور خاص برای کودکان ساخته میشود و البته به دلیل حضور کودکان به همراه خانواده در سینما میتواند پیامهایی نیز برای خانوادهها داشته باشد.
وی با بیان اینکه ساخت فیلم برای کودکان کم شده است، گفت: انیمیشن «شاهزاده روم» تاکنون در سینماها حدود ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.
جعفری افزود: کودکان از فیلمهای انیمیشن تأثیرپذیری بسیاری دارند و به همین دلیل حوزه انیمیشن متولی فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه در گذشته برای کودکان فیلمهای فراوانی ساخته میشد، خاطرنشان کرد: در سینمای کنونی برای گروه سنی کودکان فیلم به تعداد لازم ساخته نمیشود.
تهیهکننده انیمیشن «شاهزاده روم» با اشاره به اینکه برای ساخت این انیمیشن حمایتی از طرف نهادهای دولتی و غیردولتی انجام نشد، گفت: اکران انیمیشن شاهزاده روم در لبنان، کویت و انگلستان با استقبال قابلتوجهی همراه بود و ساخت آن در ایران سال ۹۲ آغاز شد.
مدیر تولید انیمیشن «شاهزاده روم» نیز گفت: ساخت انیمیشن در ایران نوپا است و به صورت تجربی دنبال میشود.
مهدی پاکدل اظهار کرد: زیرساختها و امکانات لازم برای ساخت انیمیشن وجود ندارد و در صورت در اختیار بودن امکانات انیمیشن با کیفیت بالا ساخته میشود.
وی با بیان اینکه مخاطبان انیمیشن «شاهزاده روم» گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال هستند، زمان نگارش فیلمنامه انیمیشن «شاهزاده روم» را دو تا سه ماه دانست و گفت: برای تولید این انیمیشن ۱۵ ماه زمان صرف شد.
منبع: فارس