سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۴ در ۹:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب

ادعای یک تهیه‌کننده سینما: تبلیغات ماهواره‌ای دلیل افزایش فروش فیلم‌های روی پرده است!

lashkari-ghouchani

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام» گفت: علت به نمایش درنیامدن این فیلم تبلیغات فیلم‌های ایرانی از شبکه‌های ماهواره‌ای است که باعث شده مخاطبان بیشتری به سینما بروند و کف فروش برخی از فیلم‌ها نیافتد تا «کوچه بی‌نام» به اکران عمومی برسد.

به گزارش سوره سینما، در حالی که از حدود سه هفته پیش تبلیغات فیلم «کوچه بی‌نام» در سطح شهر دیده می‌شود، منصور لشگری قوچانی تهیه کننده این فیلم می‌گوید علت به نمایش درنیامدن این فیلم تبلیغات فیلم‌های ایرانی از شبکه‌های ماهواره‌ای است که باعث شده مخاطبان بیشتری به سینما بروند و کف فروش برخی از فیلم‌ها نیافتد تا «کوچه بی‌نام» به اکران عمومی برسد.

«کوچه بی‌نام» که سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای باران کوثری به همراه بیاورد، تا به حال که نزدیک به جشنواره سی و چهارم می‌شویم نتوانسته به اکران عمومی برسد. پیش از این غلامرضا فرجی در ارتباط با این موضوع به آی‌سینما گفته بود قرار داد این فیلم بسته شده است و تا کف فروش فیلم‌های گروه آزادی نیافتد، «کوچه بی‌نام» نمی‌تواند به اکران برسد.
در همین ارتباط منصور لشگری قوچانی تهیه کننده «کوچه بی‌نام» در گفت‌وگو با ایسنا ادعای جالبی را درباره اکران این فیلم مطرح می‌کند: «براساس محاسبات و فروش فیلم‌ها برنامه‌ریزی ما این بود که این فیلم دو هفته پیش اکران شود اما از آنجا که یکی از کانال‌های ماهواره تیزر رایگان برای فیلم‌های سینمایی ایران پخش می‌کند، فروش فیلم‌ها به طور کاملا محسوسی بالا رفته و همین موضوع سبب شد فروش فیلم‌های روی اکران به کف نرسد.»

قوچانی معتقد است تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای باعث شده است مخاطبان بیشتری به سینما بروند و به همین دلیل فرصت اکران برای «کوچه بی‌نام» به وجود نمی‌آید: «بعد از پخش این تبلیغات، فروش فیلم‌ها به طرز شگفت‌انگیزی بالا رفت به طوری که حتی فیلم «حکایت عاشقی» که یک اثر دفاع مقدس است نیز به فروش قابل قبولی رسید و در همین راستا فروش فیلم «شیفت شب» هم بالا بود و این در حالی بود که ما پیش‌بینی کرده بودیم فیلم به کف فروش می‌رسد اما مجموعه این موارد نشانگر این است که اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های ماهواره تا چه اندازه می‌تواند، تأثیرگذار باشد چون به جز این هیچ اتفاق دیگری نیفتاده که فروش فیلم‌ها را بتواند بالا ببرد.»

تهیه کننده «عصر یخبندان» با انتقاد از مدیران صداوسیما می‌گوید: « همه ما از فروش هر فیلمی در سینما خوشحال می‌شویم اما اتفاق بد این است که یک سری فیلم‌ها در تلویزیون دولتی ایران تبلیغات بسیاری دارند مانند فیلم‌های «محمدرسول‌الله (ص)» یا «شاهزاده روم» و یکسری دیگر هم به صورت رایگان در ماهواره تبلیغ می‌شوند. در نتیجه فروش هر دو گروه بالا می‌رود. اما فیلم‌های دیگری هم هستند که نه در ماهواره تبلیغ می‌شوند و نه امکان پرداخت هزینه تیزر تلویزیونی ایران را دارند و همین فیلم‌ها هستند که خیلی زود زمین می‌خورند و باید برایشان فکری کرد. تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای خلاف قانون است اما متأسفانه صداوسیما هم با هنرمندان همراه نمی‌شود به همین دلیل بعضی فیلم‌ها از دو ناحیه مورد ظلم قرار می‌گیرند.»

منصور لشگری قوچانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به پرفروش بودن «کوچه بی‌نام» در جشنواره سال گذشته، این فیلم در اکران نوروزی قرار گیرد: «این فیلم سال گذشته سومین فیلم پرفروش جشنواره فجر بود و خوب نیست که در حقش ظلم بشود. به همین دلیل روز گذشته (۱۴ دی‌ماه) از شورای صنفی نمایش درخواست کردم در صورت امکان به این فیلم اکران نوروزی بدهند اما آنان گفتند از حالا نمی‌توان درباره اکران نوروزی سال آینده تصمیم‌گیری کرد.»

منبع: آی سینما