مدیر سینما بهمن تاکید کرد با افزایش بهای بلیت سینما نمیتوان بر مخاطبان فیلمهای سینمایی افزود.
اسماعیل هویدا درباره فروش فیلم های نوروزی به سوره سینما گفت: باید توجه داشت اگر یک فیلم خوب باشد، حتی با وجود تورم فشار چندانی به مخاطب سینما وارد نمیکند، اما به نظر من بهتر است ارشاد یا نهادهای دیگر ترفندهای دیگری را برای جذب مخاطب به خصوص از میان اقشار ضعیف جامعه اتخاذ کنند. برای مثال طرح قیمت شناور بلیت میتواند طرح موفقی باشد. اینکه صبح بلیت به یک قیمت به فروش برسد و عصر به قیمتی دیگر طرح خوبی است و همچنین اگر تعداد روزهای نیمبها در هفته بیشتر باشد، میتوان به گیشه خوب امیدوار شد.
هویدا ادامه داد: فیلمهای پر فروشی مثل «حوض نقاشی» یا «رسوایی» اگر در تهران فروش میلیاردی هم داشته باشند، موضوع چندان خوشحال کنندهای نیست، چون به واسطه قیمت بالای بلیت است که این رقم حاصل شده و این فروش با افزایش افرادی که سینما میروند تفاوت دارد.
مدیر سینما بهمن افزود: سینما بهمن واقع در یک منطقه دانشگاهی است و به همین دلیل فروش بالای آثار سینمایی برای این سالن دور از انتظار نیست، اما حالت ایدهآل برای کل سینمای ایران، جذب مخاطب در تمام طول سال و برای همه فیلمها و همه سالنهاست. از اکرانهای جشنوارهای مشخص بود که فیلم مازیار میری میفروشد، در سینما بهمن شاهد بودم که در آن اکران پس از پایان فیلم تماشاگران چند دقیقه فیلم را ایستاده تشویق کردند. مطمئنا پس از پایان تعطیلات نوروز«حوض نقاشی» رونق چشمگیری را تجربه خواهد کرد.