یک تهیهکننده سینما انگیزه اکثر فیلمسازان از ساخت فیلم تبلیغاتی را دریافت امکانات و پول ارزیابی کرد.
علی اکبر ثقفی تهیهکننده سینما درباره تحلیل خود از حضور هنرمندان در صحنه تبلیغات ریاست جمهوری و ساخت فیلمهای تبلیغاتی به سوره سینما گفت: به اعتقاد من اکثر هنرمندان با انگیزه دریافت امکانات و پول فیلم تبلیغاتی میسازند. شاید عده کمی باشند که با نیت صادقانه و به خاطر علاقمندی به نامزدها فیلم بسازند.
وی افزود: اشکالی در این مسئله نمیبینم که فیلمسازان با استفاده از توانایی خود برای تبلیغ توانایی یک نامزد انتخاباتی فیلم بسازند اما این اتفاق بهتر است با رعایت اصل صداقت شکل بگیرد. اما بهتر است فیلمسازان مطرح این وظیفه را به عهده بگیرند. اساسا فکر نمیکنم فیلمهای تبلیغاتی تأثیر چندانی بر رأی مردم داشته باشد. مردم هوشیارند و ریا را از صداقت به راحتی تشخیص میدهند. رأی آنها وابسته به توانایی نامزد انتخاباتی است. من خاطره دیدن فیلم مستندی که از زندگی شهید رجایی دارم را هرگز فراموش نمیکنم. در این فیلم فیلمساز با رعایت واقعگرایی به زندگی فردی رجایی نزدیک شده بود و تأثیر بسیار زیادی بر مخاطب میگذاشت.
این تهیهکننده در ادامه گفت: طبیعی است که برای مردم خیلی جذاب است که بدانند اتوموبیل نامزد انتخاباتی چیست و زندگی شخصیاش چگونه است. اگر این فیلمها با غلو همراه شود پسزننده خواهد بود. لایههای شخصیتی نامزد انتخاباتی در فیلمها میتواند معرفی شود.
این تهیهکننده اضافه کرد: بعید میدانم انگیزه ساخت فیلمی درباره یک نامزد انتخاباتی داشته باشم.