سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان «ساکن خانه چوبی»:

سینما نفس آدم را می‌گیرد/ توی سر فیلمم زدند

liastani-hosseinali

حسینعلی لیالستانی با اشاره به سختی‌های فیلمسازی از عملکرد شورای صدور پروانه ساخت و جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

حسینعلی لیالستانی با اشاره به سختی‌های فیلمسازی از عملکرد شورای صدور پروانه ساخت و جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد.

حسینعلی لیالستانی درباره فعالیت‌های جدید خود به سوره سینما گفت: همیشه در حال نوشتن و بازنویسی هستم. به هر حال کارم این است. زمان گرفتن پروانه ساخت که می‌رسد تازه گرفتاری‌ها شروع می‌شود. کارگردان برای پروانه ساخت دچار مشکل می‌‌شود و آینده فیلمی که می‌خواهد بسازد برایش نامشخص است. برای ساختن «ساکن خانه چوبی» سه سال رفتم و آمدم.

وی افزود: دوست داشتم سینمای کودک را تجربه کنم. اما معلوم نیست در آینده سینمای کودک را ادامه دهم. چیزی که برایم همیشه جذاب بوده است پرداختن به مسائل انسانی است. کمتر به گیشه توجه داشتم. برای حیات سینما گیشه خیلی مهم است. من در دوران فیلمسازی‌ام به گیشه بی‌توجه نبودم برایم در اولویت نبود. برای فیلم فرهنگی ساختن نباید دغدغه گیشه داشت. غیر از سینما کار دیگری انجام نمی‌دهم. اصلا وقتی باقی نمی‌ماند. سینما نفس آدم را می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر مقدمات اکران «ساکن خانه چوبی» را برای جشنواره فیلم کودک اصفهان آماده می‌کنم. در جشنواره فیلم فجر به من گفتند فیلمت فیلم کودک است باید در جشنواره اصفهان به نمایش درآید، به همین دلیل فیلمم را در بخش غیررقابتی، ساعت ۱۰ شب وقتی همه اهالی برج دغدغه شام خوردن داشتند به نمایش گذاشتند. این یعنی توی سر فیلم زدن.

لیالستانی درباره پیش‌بینی خود از جشنواره فیلم کودک گفت: به نتیجه جشنواره فیلم کودک فکر نمی‌کنم. داوری سلیقه‌ای است و بر اساس اصول تعریف شده نیست.