سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

شادمهر راستین: یکی از اهداف باشگاه مخاطبان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حفظ ارتباط مستمر با آنها است

shadmehr-rastin

شادمهر راستین گفت: یکی از اهداف باشگاه حفظ ارتباط مستمر با مخاطبان است و به همین منظور، تسهیلات و تخفیفات و جوایزی هم در نظر گرفته شده است که طی ایام برگزاری جشنواره قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش سوره سینما، شادمهر راستین مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی این جشنواره گفت: باشگاه مخاطبان از زمانی شروع به کار کرد و در واقع نیاز آن احساس شد که مخاطب جشنواره باید بصورت هدفمند از برنامه‌های جشنواره مطلع می‌شد تا بتواند با قدرت انتخاب خود به تماشای فیلم‌ها بنشیند و در برنامه‎‌ها و کارگاههای آموزشی حضور پیدا کند و در اصل این یک ارتباط دوسویه میان جشنواره و مخاطبان است که در سالهای گذشته براساس تجربه و درایت مسئولان و مدیران و بر پایه حدس و گمان شکل می‌گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا مخاطبان شناسایی می‌شوند و برنامه دقیقی به آنها اعلام می‌شود تا بصورت آگاهانه در جشنواره حضور پیدا کنند، به این ترتیب مخاطب جشنواره به صورت هدفمند انتخاب می‌شوند و یکی از مزایای چنین اقدامی که یکی از ابزارهای تبلیغاتی اثربخش محسوب می‌شود، این است که به جای صرف هزینه‌های بالای تبلیغات عمومی، اطلاع‌رسانی بصورت تک به تک و حضوری اتفاق می‌افتد و مخاطبان مشخصی غربال شده و به جشنواره می‌آیند.

راستین در ادامه گفت: ما از طریق تبلیغات تخصصی یا پروموشن اقدام به جذب و ثبت اطلاعات مخاطب می‌کنیم و به این صورت یک بانک اطلاعاتی پربار و غنی در جشنواره شکل می‌گیرد و  پس از آن اطلاعات برنامه جشنواره به مخاطب اعلام می‌شود و پس از آن مخاطبان می‌توانند برحسب علاقه و شرایط خود نسبت به انتخاب برنامه‌ها اقدام کنند.

مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: یکی از اهداف باشگاه حفظ ارتباط مستمر با مخاطبان است و به همین منظور، تسهیلات و تخفیفات و جوایزی هم در نظر گرفته شده است که طی ایام برگزاری جشنواره قابل استفاده خواهد بود. همچنین پیش بینی شده است که اگر هر عضو باشگاه بتواند اعضاء خانواده و یا اطرافیان خود را جهت عضویت در باشگاه معرفی کند، از تخفیف در تهیه بلیط بهره‌مند شود.

وی درباره اعضاء باشگاه مخاطبان گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۲۰ پروموتر فعال در نقاط فرهنگی مختلف شهر به جذب اعضاء پرداختند و ۴هزار فرم داشتیم که با عضویت خانواده‌ها این عدد به حدود ۱۰ هزار نفر رسید و پس از غربالگری و بررسی، به آنها پیامک‌هایی ارسال شد. بسیاری پیش‌بینی‌ نمی‌کردند که همچین استقبالی صورت بگیرد، اما علاوه بر این استقبال، تبلیغات خوبی هم صورت گرفت و با احتساب این رقم از هر خانواده ۵/۲ نفر عضو باشگاه مخاطبان شدند.

مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: پس از ثبت نام هم براساس محل سکونت و شماره تماس‌هایی که از نقاط مختلف کشور وجود دارد، با آنها تماس گرفته می‌شود. همچنان پروموشن ادامه دارد و در این مدت هم شهرداری اصفهان و هم حوزه هنری همکاری خوبی با ما داشته‌اند و با وجود اینکه آموزش و پرورش بدلیل نزدیکی به انتخابات نتوانسته بود آنچنان که باید همراهی کند، اما در حال حاضر با اطلاعاتی که از کودکان و نوجوانان دارد، برای جذب مخاطبان به ما کمک می‌کنند.

راستین افزود: الان در مرحله‌ای هستیم که اهالی اصفهان می‌توانند از طریق ربات تلگرام عضو باشگاه مخاطبان شوند و می‌توانند اعضاء خانواده و افراد دیگر را نیز از این طریق عضو کنند و به این صورت اعضاء باشگاه مخاطبان بصورت تصاعدی رشد می‌کند، ضمن اینکه مشمول دریافت بلیت‌های تخفیف دار و جوایز هم می‌شوند و می‌توانند از جدول برنامه‌ها که در ربات هم هست، مطلع شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: باشگاه مخاطبان و اقدام اهالی اصفهان برای عضویت در این محفل فرهنگی موجب جذب مخاطب واقعی کودک و نوجوان برای جشنواره و همچنین شناسایی آنها براساس ذائقه و سلیقه است تا در سالهای بعد بتواند بصورت هدفمند‌تر از حضور آنها بهره ببرد.

مدیر باشگاه مخاطبان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: یک کار مهم دیگر که انجام شده این است که باشگاه مخاطبان از طریق همین ربات تلگرام به انتخاب داوران کودک و نوجوان جشنواره هم کمک می‌کند و در واقع متقاضیان ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند مشخصات خود را ثبت کنند و ما هم پس از بررسی اسامی را به همکاران برای انتخاب داوران اعلام می‌کنیم.

راستین در پایان گفت: بلیت فروشی بصورت عادی هم برقرار است، اما واقعیت این است که با خرید اینترنتی از طریق درگاه‌هایی که اعلام خواهد شد، هم در روند دریافت بلیت سهولت ایجاد می‌شود و هم در زمان برای مخاطبان صرفه‌جویی صورت می‌گیرد و تخفیف هم برای آنها قائل خواهیم شد، ضمن اینکه فروش اینترنتی به مدیران جشنواره هم برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر کمک می‌کند.