به گزارش سوره سینما ، شادمهر راستین در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه فیلمنامه در سینمای ایران گفت: امروز فیلمنامه پاشنه آشیل صنعت سینمای ایران محسوب می شود و فیلم نامه نویسی و تکنیک های آن مدنظر اهالی هنر هفتم است. شخصیت پردازی و پایان بندی نیز از نکات مهم در فیلم نامه نویسی است که در سی امین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان مورد وتوجه قرار گرفته شد.
وی شخصیت را عامل پیوند عناصر داستانی دانست و بیان داشت: داستان شخصیت می خواهد، اما موانعی مانند شخص، عادت ها یا سیستم می تواند به عنوان مانع مطرح شود. امروز قهرمانان برای بدست آوردن پاداش های کوچک تلاش نمی کنند و انگیزه ها بسیار پیچیده شده است.
وی نیروی محرک را خواسته شخصیت و خواسته مانع را درام معرفی و عنوان کرد: در دنیای امروزی موانع بسیار پیچیده شده است. روند فیلم نامه به شخصیت و خواست او ارتباط دارد؛ به تقابل مانع با شخصیت و پایان آن هم به خواست شخصیت اختصاص دارد.
راستین با بیان این موضوع که آنچه قهرمان می سازد خواست شخصیت است ادامه داد: در داستان یا شخصیت به خواسته اش می رسد و یا نمی رسد، گاهی خواسته اش تغییر می کند و خواسته شخصیت را تغییر می دهد.