به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.
در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش (نگاهی به نحوه برساخت هویت در فیلمنامه «زادبوم»، قواعد ساختاری در فیلمنامه «سارا و آیدا»، بررسی پرده سوم در فیلمنامه «سارا و آیدا»، روایت در فیلمنامه «سارا و آیدا»، پرداخت شخصیت در فیلمنامه «پریناز»، منطق روایی در فیلمنامه «تابستان داغ»، تحلیل الگوی ضد قصه در سینمای امیر نادری به بهانه اکران فیلم «کوه»، اسطوره در فیلمنامه «کوه»، گفت و گو با ابوالحسن داوودی و فرید مصطفوی نویسندگان فیلمنامه «زادبوم»، گفت و گو با امیر عربی فیلمنامه نویس «سارا و آیدا»، گفتوگو بابک کایدان فیلمنامه نویس «پریناز» به چاپ رسیده است.
در بخش سینمای جهان نیز مطالبی چون سیناپس شامل: بلوند اتمی، من نفرت انگیز۳، مرد عنکبوتی(بازگشت به خانه)، فریب خورده، تا استخوان، والرین و شهر هزار سیاره، جنگ برای سیاره میمون ها، ماشین جنگی و کشمکش شامل: نکاتی درباره ساختار روایت در فیلمنامه «دانکرک»، دانکرک علیه نجات سرباز رایان (فیلمنامه شما درباره چیست؟) همچنین گفت و گو با کریستوفر نولان فیلمنامه نویس و کارگردان «دانکرک»، گفت و گو با مارک بومباک فیلمنامه نویس «جنگ برای سیاره میمون ها»، با جانات گلدستین و جان فرانسس دیلی، در باب «مرد عنکبوتی؛ بازگشت به خانه»، گفت و گو با دیوید لاوری فیلمنامه نویس «یک داستان شبحی»، کارگاه فیلمنامه (عبور از دوزخ پرده دوم) و تجربه های پراکنده شامل مطالبی چون «اشتباه کافمن» چست، پنج تکنیک کلیدی دراماتیک کردن فیلمنامه، کشف الگوهای ساختار داستان، چگونه شخصیت و منطق داستان می تواند فیلمنامه تان را بسازد یا از بین ببرد چاپ شده است.
همچنین فیلمنامه کامل «محله چینی ها» به نویسندگی رابرت تاون و کارگردانی رومن پولانسکی، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه، سکانس برگزیده، سپهر میکرو و ماکرو در «محله چینیها»، درسهایی که می توان از فیلمنامه «محله چینی ها» آموخت، خشک سالی در آستانه اقیانوس در فیلمنامه «محله چینیها» و و گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم نگار» است.