سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
حسن علیمردانی:

«ساکن خانه چوبی» در جشنواره فیلم کودک می‌درخشد

sakene-khaneye-choobi

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» ابراز امیدواری کرد این فیلم در جشنواره کودک مورد توجه قرار بگیرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» ابراز امیدواری کرد این فیلم در جشنواره کودک مورد توجه قرار بگیرد.

علمیردانی به سوره سینما گفت: سال گذشته «ساکن خانه چوبی» را به دلیل اینکه در حوزه سینمای کودک قرار می گرفت از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشتند و فیلم در بخش جنبی جشنواره به نمایش در آمد، اما به ما گفتند آن را حتما در جشنواره فیلم کودک شرکت دهیم و موفقیت زیادی را برای آن پیش بینی کردند. با این حساب پس از برگزاری جشنواره برای اکران عمومی این فیلم اقدام خواهیم کرد. البته این موضوع را هم تاکید می کنم که برای ما صرف کار کردن برای بچه ها اهمیت دارد و چندان به دنبال کسب جایزه نیستیم، اما مسلما از مورد توجه واقع شدن در جشنواره خوشحال خواهیم شد.

وی همچنین در خصوص انتظار از مدیران فرهنگی آینده گفت: شرایط همیشه بسیار در کار مدیران تاثیرگذار بوده است و باید دعا کنیم موقعیت های سینمایی و اجتماعی خوبی در انتظارمان باشد. همچنین توجه به گذشته و آسیب شناسی آن و درس گرفتن از آنچه که از سر گذرانده ایم، موضوع بسیار مهمی است. برای مثال اختلاف صوری بین خانه سینما و مسوولان یک معضل کاملا بی دلیل بود که گریبان سینما را گرفت و امیدوارم در آینده دیگر شاهد آن نباشیم.

حسن علیمردانی ادامه داد: در حال نوشتن فیلمنامه ای هستم و قرار است آن را در آینده کلید بزنم، اما فعلا هیچ صحبت دیگری در مورد آن ندارم تا موعدش فرا برسد.

فیلم «ساکن خانه چوبی» به کارگردانی حسینعلی لیالستانی داستان زندگی دختر بچه‌ای شش ساله است که علاقه زیادی به دایی اش دارد که به جبهه می‌رود‌. فیلم روایت تنهایی‌های دختر پس از عزیمت دایی‌اش به جبهه است. پروانه معصومی، داریوش اسدزاده، امیرحسین آرمان، بهزاد خداویسی، نعیمه نظام دوست، کیمیا حسینی و … بازیگران این فیلم هستند.